Sunday, February 7, 2010

Pelangi dalam gerimis...

 Pelangi di Bandar Pusat jengka ketika hujan panas jumaat lepas...


Hidup ni mmg tak semudah yg kita harapkan...penuh dgn masalah, dugaan dan cabaran...

Tapi kita kena ingat...Tuhan tak hantar Adam ke muka bumi ni untuk bersenang lenang...tp utk menempuh ujiannya...dan mencari keredhaannya...

Tapi Allah itu maha pengasih terhadap hambanya, walau beribu dugaan di hadapkan ke muka hambanya, namun Allah tetap mengurniakan NIKMAT yg tak terkira buat umatnya...

Setiap nafas yg dihirup...setiap sinar yg terlihat, setiap desir yg terdengar, setiap detik yg berlalu..semua ini dan bnyk lagi adalah nikmat Ilahi utuk umatnya...

Jadi aku tak nak jadi hamba yg alpa...terbuai perasaan yg hanya akan merosakkan jiwa aku...sedikit demi sedikit..membawa aku ke lorong2 yg paling gelap dalam hati...

Aku nak lalui hidup ini dgn indah, walau betapa buruk pun ia...Aku nak cuba rasa bahagia, walau betapa tersiksanya jiwa...kerana walau ada segaris luka, masih ada sejuta bahagia...

Aku bukanlah orang yang sangat berfikiran positif sebenarnya...aku mengaku...banyak kelemahan dalam diri aku...tapi aku sentiasa cuba perbaiki diri aku...jadi lebih baik dari yang sebelumnya...supaya orang2 di sekeliling aku, merasa kehadiran aku bagai suatu hawa yg hangat dan menyenangkan... bukan salju yg dingin dan mengilukan....

Bagi aku..hidup ini manis dan indah...kita lupakan segala kesedihan yg dah berlalu...dan jalani kehidupan hari ni dan esok dengan senyuman...andai anda kesedihan yang muncul lagi, hadapilah ia dengan baik, menangislah jika ia buat kita rasa lebih tenang...dan teruskan kehidupan ini  hingga di panggil pulang olehNya...untuk memulakan kehidupan yang "Abadi"......moga kita semua ditempatkan di taman2 syurganNya...bersama orang2 yg kita kasihi....^_~ InsyaAllah......

2 comments:

Cik Renex said...

eh..awk student uitm jengka eh?

=]

Syed said...

Yup...knp...? Awk pun ke...? ^_^

Post a Comment