Monday, September 14, 2009

aku....

Aku rasa selama ni aku dah terlalu bnyk mempamerkan perasaan aku pada sume org...mungkin itu sesuatu yg x patut aku lakukan...
Aku terlalu mementingkan tanggapan org ttg aku, sampai aku tertekan, mungkin aku x patut buat mcm tu...
Aku cuba jd yg terbaik pd org disekeliling aku tp keadaan sentiasa jd sebaliknya...mungkin aku perlu...biarkan...dan cuma peduli ttg diri aku...hanya aku...
Aku dh bosan cuba buat org disekeliling aku faham siapa aku yg sebenarnya...
Kebanyakan masa aku cuba tarik perhatian org lain...ya aku akui, aku mahukan perhatian... kenapa...? Aku x nk bersendirian. Aku x nk org rasa aku nie membosankan...
Aku mengumpat supaya org anggap aku tahu segala2 yg terbaru yg berlaku. Dorg anggap aku penting.
Aku mengherdik, melaha,menyentap, kerana aku x mau di pandang enteng dan diperlekehkan...
Aku menggedik, aku bergaul dg pondan, sebab aku rasa dorg la kaum terdekat yg memahami aku, tp x jugak...Dorg ske Glam, popularity,kecantikan, barang2 berjenama , tp aku x ske benda2 tu...sbb aku x de smua tu...
Lelaki...aku x ske kebanyakan benda yg dorg buat. Benda yg dibualkan... sukan, perempuan, sex, motor, kereta sport...itu bkn aku...
Perempuan...kadang2 dorg pn x faham aku, ye la, aku lembut, tp rupa aku x macam lelaki lembut. Jd dorg pn x faham aku ni mcm mana...
Family aku sentiasa mengharap yg terbaik dpd aku, tp x pernah cuba beritahu aku ape yg perlu aku lakukan dlm hidup. Dorg harap aku akan tau sendiri ape yg perlu aku buat, tp aku x tau...aku sesat dulu, dlm mencari hala tuju kehidupan. Aku perlukan bantuan, tp masa tu x de sesiapa dtg membantu...
Tp sekarang...Alhamdulillah,,aku dh sedar, aku dh nampak, ape yg sepatutnye aku buat...
X kisah ape pn, aku tetap aku...
Aku nak menjalani kehidupan yang simple. Pakai t shirt dgn jeans murah. Study bila perlu...tgk movie bila bosan...luangkan masa dengan binatang yg aku ske...(kucing)....
Lepak2 dgn kawan aku dan borak ttg dunia hiburan....dgr lagu dan nyanyi sama2....
Pergi shopping sama2.... Makan luar bersama....
Balik rumah dan luangkan masa yg bererti dgn keluarga....buat mereka rasa kehadiran aku, lebih memberi kesan dr sebelumnya....

2 comments:

shaz said...

hurm pd pndpt aku, ko mmg nk kn perhatian dr org len....tp adakala nye,cr ko nk dpt kn perhatian tu slh...so aku suka cr ko meluahkn pe yg terkandung dlm fikiran n hati ko dlm blog ni...at least xde ar rs tertekan sgt...lg 1 xkisah if ko nk kwn dgn sape2 pn...xde sape yg blh m'hlg nye, tp msti ar ingt mn yg baik n buruk nye...

Syed said...

Thanks jelly'O jelly bean atas komen anda itu...
aku akn beruasaha jd lebih baik.

Post a Comment